Beleef mooie momenten van stilte en rust.

En Versterk tegelijkertijd je Veerkracht.

“Wij zijn er samen met onze cliënten van overtuigd dat mediteren en mindfulness een hele positieve bijdrage levert aan een meer ontspannen leven. Een leven zoals jij dat wilt leiden.”

Herken je dit? Je hoofd gaat maar door, niet alleen tijdens het bedenken van nieuwe ideeën, ook als je in bed ligt en het liefst meteen wilt slapen. Ongeduld, twijfel en drukte zitten in je systeem. Je verlangt naar rust en vertrouwen.

Je wilt lekker leven. Maar wanneer dan? Soms heb je het idee dat het leven voorbij vliegt. Je verlangt ernaar ervaringen echt binnen te kunnen laten komen. Je legt de lat hoog. Je eist veel van jezelf en als je iets bereikt hebt, denk je snel aan het volgende dat je nog wil realiseren. Je weet dat je jezelf blokkeert maar weet niet goed hoe je dit anders kunt doen.

Er is zo weinig tijd voor echte rust. Niet gek dat je altijd maar doorgaat en veel doet zonder stil te staan bij jezelf.

Het is nu tijd voor echte aandacht voor jezelf, en nieuwe zingeving. Gezond leven en toch veel werk verzetten. In het moment zijn en je doelen bereiken. Heb je toch last van stress, twijfels, spanning en zorgen? Ben je bekend met meditatie en mindfulness maar weet je niet hoe je het moet aanpakken?

Je kunt je nu inschrijven voor de
“Veerkracht Versterkende meditatiecursus”

Beleef de mooie effecten van mediteren.
Als je je inschrijft investeer je slechts 42 euro (incl. btw).

Ja, ik schrijf me in

Jan vertelt over zijn ervaring met mediteren

Waarom Veerkracht Versterkende meditaties?

De kans is groot dat denken en doen je kwaliteiten, maar ook je valkuilen geworden zijn.

In het online programma Veerkracht Versterkende meditaties nodigen wij je uit om stil te staan, naar binnen te kijken, te ontspannen en zo de antwoorden te vinden waar je nu zo hard naar op zoek bent.

Door dit te doen versterk je je veerkracht waardoor je weerbaarder wordt voor de pijn van bijvoorbeeld tegenslag, ziekte en verlies.

Wat zal er gebeuren?

Mediteren werkt goed als je veel piekert. Je leert afstand te nemen van de hersenspinsels in je hoofd, waardoor je weer lekkerder slaapt.
Je ontwikkelt een positieve relatie met lastige gevoelens en gedachten. Je zult je weer oke en goed genoeg gaan voelen, ook als je niet hebt opgeruimd, of je mails niet direct hebt beantwoord.
Er onstaat weer ruimte in je hoofd voor goede ideeën die jou of een goede vriend helpen. Juist als je vooruit wilt komen is het van belang om af en toe stil te staan en goed voor jezelf te zorgen.
Je zult je weer ontspannen voelen. Omdat je je stressprikkels beter leert op te vangen. Spanningen, hartkloppingen, overprikkelingen en lusteloosheid nemen af. Je leert meer gevoel toe te laten. Hierdoor ben je beter in staat om werkelijk te genieten.
Je hebt meer te geven en kunt beter openstaan voor alles wat het leven te bieden heeft.

Even voorstellen: ik ben Frank. Ik heb ADD en ben dyslectisch
In mijn schooltijd had ik moeite met leren. Ik kon mijn aandacht er niet bijhouden noch dingen afmaken. Telkens stond er in mijn rapport: “hij moet beter opletten en zich niet door iedere vlinder of vogel die voorbij komt laten afleiden.” Maar het was geen onwil, maar onmacht. Want in de jaren 60, waar zich dit afspeelde, ging er geen belletje rinkelen. Het fenomeen ADD bestond nog helemaal niet.

Als je nu naar het profiel van een ADD’er kijkt zie je bijvoorbeeld dat zo iemand niet graag in het middelpunt van de belangstelling wil staan en dat een spreekbeurt geven voor een kind met ADD een veel zwaardere opgave is. Ook ik vond dat een hel en stond blozend voor de klas omdat ik steeds onzekerder werd. Mijn brein was net als een flipperkast. Ongeorganiseerd en chaotisch kaatste de bal van het ene object of idee naar het andere. Pas drie jaar geleden, kreeg ik de diagnose ADD. Nu snap ik dat er een relatie is met dyslectie en weet ik dat ik een actief, creatief en fantasierijk brein heb.

Maar voor die tijd was ik eindeloos op zoek naar oplossingen voor mijn rusteloze brein.
Mijn wens was de vader van de gedachte: “Als ik dit ooit zou kunnen verbeteren, dan zou ik veel beter kunnen functioneren”. Twintig jaar geleden kwam ik in aanraking met mindfulness, wat toen nog in de kinderschoenen stond in Nederland. Door de opleiding tot mindfulnesstrainer, begon ik te mediteren. Wat een eyeopener!

Ik begon te begrijpen dat ik in feite mijn aandacht kon trainen. In mijn koptelefoon sprak een meditatie stem die zei: “merk op: waar is je aandacht mee bezig. Afgeleid? Breng de aandacht terug naar de ademhaling”. Ik oefende voortdurend het proces van aandacht richten en vasthouden. Er ging een wereld voor mij open. Als gevolg daarvan kon ik me gedurende de dag veel beter focussen op 1 taak die belangrijk was. En deze in minder tijd afmaken. Ik ging steeds efficiënter werken. Ook kon ik gewoon aan een boek beginnen, er meer plezier aan beleven en het zelfs uitlezen.

Dankzij mediteren kan ik me concentreren en presteer ik beter.
Nu, ruim 20 jaar na mijn eerste meditatie ervaring werken mijn concentratie en geheugen veel beter. Ik geniet van ieder moment als ik dit voel.

Bijkomend voordeel is dat ik sindsdien mijn stress veel beter kan hanteren. En ben ik meer geconcentreerd in mijn gesprekken en kalm als ik een lezing of presentatie moet geven. Altijd handig.  

Wat gaan we doen?

>In zes lessen leer je hoe je meer vanuit rust, vertrouwen en helderheid kunt leven en je eigen bronnen van veerkracht kunt aanboren.

>Nadat je je hebt ingeschreven ontvang je meteen een mail die je onbeperkt toegang geeft tot de cursus.

>Als je begint krijg je uiteraard een inleiding tot mediteren en kun je vervolgens in je eigen tempo de zes lessen doorlopen. Je ontvangt dus in totaal 6 geleide meditaties.

>We gaan je per les, stap voor stap uitleggen hoe het werkt.

>In iedere les zit een filmpje over de meditatie en een beschrijving ervan. Zodat je precies weet welke meditatie op welk moment goed voor jou is.

>Daarnaast is er een logboek waarin je bij kunt houden hoe je de meditaties ervaart en welk effect het mediteren op jou heeft.

>Bovendien sturen we je om de dag ter herinnering een mail met de meditaties. Op deze manier kun je de meditaties downloaden en kun je waar en wanneer je maar wilt je meditaties doen.

>En er is 1 keer per week mogelijkheid om online, live, vragen aan ons te stellen.

En dan….

Ga je de vruchten plukken:

Ontdek je dat je weer geïnspireerd gaat leven. En dat de inspiratie niet alleen voorkomt uit de rust en stilte maar ook in wat je aantrekt en wat er op je pad komt.  En hoe je van de nieuwe speelsheid en vrijheid echt kunt genieten.

Ik ben er bij

Marie-Chantal: “Al zolang ik me kan herinneren had ik regelmatig ‘spitaanvallen’, waarbij er plotseling, door een bepaalde beweging een heftige pijn in mijn lage onderrug schoot. Soms gebeurde het, dat ik als 16 jarige op school van mijn fiets afsprong, ik niks meer kon. Mijn rug schoot in een kramp en ik moest strompelend naar de garderobe. Ik probeerde de pijn er weer ‘uit te trekken’ door aan de kapstok te gaan hangen. Dat werkte niet altijd waardoor ik de rest van de dag als een ‘oud wijf’ door de school liep. Ik probeerde de pijn dan te onderdrukken door veel paracetamol te slikken.

Als je dat heel vaak hebt, kan dat overgaan in een hernia, wat ook gebeurde toen ik een jaar of 30 was. Om een lang verhaal kort te maken, sindsdien heb ik chronische pijn in mijn lage onderrug en als gevolg van de hernia, zenuwpijn in mijn linker been en-bil. Wat voelt alsof iemand continue dikke naalden in mijn bil en bovenbeen prikt. Een operatie en vele behandelingen ten spijt.

Zeven jaar geleden kwam ik in aanraking met mindfulness door een onderzoek van de Universiteit van Wageningen. Zij onderzochten of je door middel van mediteren de chronische pijnbeleving kunt verminderen. Dat was geweldig. De cursus bestond uit online oefeningen en daaraan gekoppelde vragenlijsten. Zo werd er bijgehouden of je pijnbeleving verminderde. En dat was inderdaad het geval. Door elke dag te mediteren kon ik mijn negatieve gedachten over mijn pijn en mijn falende lichaam veel beter kanaliseren.

Ik werd minder kritisch op mezelf en ging beter voor mezelf zorgen. Als ik pijn had rende ik er niet meer van weg, maar gaf er juist aandacht aan, waardoor ik en vooral mijn lichaam zich veel beter ontspanden. Ik gebruik wat ik toen geleerd heb nog wekelijks en het heeft me een ander leven gegeven. Ik vecht niet meer tegen de pijn maar leef in een goede harmonie met mijn pijn. Met recht een life-changing event.

Ben je er te druk voor? Heb je geen tijd?

Deze cursus is ook geschikt voor mensen die niet lang stil kunnen zitten, omdat de meditaties prettig, niet te lang en effectief zijn.

En ja, laten we eerlijk zijn. Er komen momenten tijdens een meditatie dat je denkt: “hoe kom ik hier doorheen?”

Maar wij weten uit ervaring als je dit regelmatig doet dat je er baat bij hebt. En dat je gaat uitkijken naar dit moment van de dag. Tijd is dan geen issue meer.

 

Online Mediteren, werkt dat wel?

Het mooie van een cursus volgen achter je computer is dat je het op elke plek kunt doen die jij maar wilt, vanuit je luie stoel thuis, je loungebank op reis, of onderweg in de trein.

De cursus blijft altijd beschikbaar voor jou dus als je wat uitloopt is dat geen probleem. Neem je tijd.

Je kunt de meditaties openen op je telefoon dus je hebt ze altijd bij de hand.

 

Waarom een cursus volgen als je overal gratis meditaties kunt downloaden?

Door een cursus te volgen kun je het rustig opbouwen. Het programma biedt jou een stok achter de deur. Om het te blijven doen, zodat het op een gegeven moment vanzelf deel uit gaat maken van je dagelijks leven.

Het is belangrijk de achtergrond van mediteren te leren, zodat je weet waartoe het leidt.

In mediteren zit een bepaalde opbouw. Als je die eerst volgt ga je veel beter voelen en begrijpen welke meditaties voor jou het beste werken.

Wij bieden ook theoretische onderbouwing zodat je meer leert over de functie van mindfulness en mediteren.

Ik schrijf me nu in

Denk niet dat mediteren ‘zweverig’ is. Het is wetenschappelijk onderbouwd dat je door te mediteren je brein traint.
Dus kom uit je ‘meditatie-kramp’ en doe de
Veerkracht Versterkende Meditatiecursus.

En je zal merken, al na 6 lessen, dat

>je je beter voelt,

>je zelfverzekerder voelt, en dat

>je door mentale en emotionele veerkracht beter om kunt gaan met tegenslag en lastige gevoelens.

Naast de 6 meditaties krijg je belangrijke tips. Ze zijn simpel en meteen toepasbaar.

Omdat wij overtuigd zijn van de kracht van mediteren houden we de cursus laagdrempelig. 

Daarom is de cursus nu online te volgen voor 42 euro (incl. btw).
Investeer in jezelf, je bent het waard.

 

Nu inschrijven voor 42 euro incl. btw

 

Gaan we je zien? Graag tot dan.